Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Janne - 17 februari 2016 16:54

I morse vaknade jag redan före 4 och kunde inte somna om förrän efter

två timmar. Kl: 9 vaknade jag med ett ryck och kunde konstatera att sömnen

på morgonen hade varit god. Kände mej lite stressad över att slaggat så länge,

men vem fasen har bråttom egentligen.

Tempen visade på -5 så det var betydligt varmare idag. Solen har åter skinit,

det har droppat från hustaken och lite snö har rasat ner, men till natten lär det

bli kallt igen och i morgon tyckte jag att det lovade mera snö.


Gårdagen flöt på bra, vår snöslunga en gammal trotjänare från 80- talet

blev reparerad och kastar nu ut snön som en riktig slunga skall göra,

vårt innertak är uppsatt men promenaden som jag hade tänkt mej blev inte av,

däremot promenerade jag efter slungan någon timma när jag plogade av vår väg

samt en gång ner till vårt Brygghus, så man får väl vara nöjd med det.

     


Hela förmiddagen i dag har jag ägnat till inköp av material, parkett inhandlades

i ”Nortan” och sedan blev det en sväng till Sågen för att köpa 10 mm frigolitskivor

som skall jämna ut eventuella ojämnheter och samtidigt isolera från kyla.

När golvet placerats inomhus för att acklimatiseras inför läggning i morgon tog jag

den efterlängtade promenaden på en timma. Det var vackert att se det fina

vinterlandskapet med snötyngda grenar som lystes upp av solen.

             


Vid återkomsten hade jag fått besök av tvenne Rådjur som letade smulor

efter småfåglarnas frossande.

 



   


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards