Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Janne - 24 februari 2016 10:11

Nu har jag åter vaknat upp till en underbar morgon, solen skiner från

en nästan klarblå himmel, vattnet glittrar och vårfåglarna sjunger,

vad kan man mera begära.

   


I helgen tog vi som brukligt några promenader för att njuta av frisk luft

och blicka ut över havet men det har också inneburit arbete med att färdigställa

hallen. Hustrun målade alla väggar samt trappan och själv satte jag upp hålkärl och

socklar. I går gjorde jag det sista och kan konstatera att det i stort sätt är färdigt.

Hustrun skall bara få måla två dörrar in till sovrummen och jag skall montera

en tröskel. Känns nu underbart att vara klar med hela undervåningen.

Det har tagit drygt ett år men då är det två sovrum en liten hall samt tvättstuga

och dusch som är gjorda.

     

   


I går tog jag en promenad på vår ö. Jag gick ner till ”Blåsargården” sedan

tog jag vandringsleden genom skogen till ”Aluddsvägen” för att ta

landsvägen hem. Det blev en dryg timmes promenad, det var skönt och nästan

vindstilla. I dag räknar jag med att ta en sväng igen, det gäller att passa på

när vädret är behagligt.

       


Nu har jag börjat med nästa projekt, det kommer att bli dammigt och skitigt

i början men jag hoppas att det skall bli ett lyft när det är klart.


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards