Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under april 2009

Av Janne - 30 april 2009 13:13

Ja nu är firandet snart i full gång. Men morgonen har varit lite kaotisk för födelsedagsbarnet. Hon hade tänkt sej en liten sovmorgon i dag, men vid åtta tiden ringde hennes gamle far för att gratulera. Hon flög upp yrvaken, och sprang in i köket för att hämta telefonen, fast vi har en i sovrummet. Hon var tvungen att lägga sej en stund efteråt för att lugna ner sej lite. När hon sedan kom upp och skulle äta frukost, upptäckte hon att gratängen hon gjorde i gårkväll, och satt ut på terrassen för att svalna. Den hade de små pippifåglarna varit och ätit av. Hon ringde till mej halvt hysteriskt och bad mej köpa mera potatis och grädde, så hon fick göra en ny nu på morgonen. Själv hade jag köpt lite presenter till min lilla hustru. Eftersom hon tycker om djur, hade jag bl.a köpt en Harryboy och några triss. Skrev också en liten vers som hon uppskattade mycket.

Om du vinner kan vi dela,

Blir det nitlott får du hela.

Ha de.

Av Janne - 29 april 2009 16:22

I dag har jag varit till centrum och handlat lite. Min kära hustru och Tjabo har ju sin stora dag i morgon, så då blir det galej. Det blir nog inte av att de firar ihop i år heller. Vi tänkte eventuellt åka ut till landet på fredag, och då är det ju bra om man är hyfsat pigg. Det ska ju bli fint väder???? Har de lovat. Då blir det nog sjösättning, och en liten provtur med nygamla snurran. Vi ska ha Noel och Juni i helgen, så då får man ju passa på när man har hjälp. Visserligen är Danne ute med familjen, men det är ju risk för att han bara går ivägen för oss när vi jobbar. Ha det så gott.

Av Janne - 28 april 2009 20:43

 Det var en liten pojke som nästan satt och sov i skolbänken. Fröken kom fram och frågade om han hade sovit dåligt. Ja, sa pojken . Pappa sköt en hare i gårkväll så vi har burit kött hela natten. God natt.

Av Janne - 28 april 2009 12:29

I dag har de narrats igen, metrologerne alltså. De sa att det skulle bli soligt med höga tunna moln, och uppehåll. Men det var mulet med låga tjock moln, och lite regn. Klockrent, eller hur. Det stämmer nog det där, att någon frågade gamle samen ”Enock Sarri” hur han så ofta kunde spå rätt väder. Han svarade lugnt, först lyssnar jag på väderleksrapporten sedan spår jag tvärt emot. För övrigt är allt som vanligt. Hustrun känner en bedövande trötthet, beror nog på att det är pollen på gång. Det skulle kanske inte skada med lite regn i alla fall, så allt pollen och skit kommer ner på backen. Efter jobbet ska jag bland annat åka till färghandeln och köpa färglös impregnering till kommandobryggan. Gillar inte när virket blir svart. Ha de.

Av Janne - 27 april 2009 12:56

Vad gjorde man om man inte hade landet. Satt förmodligen rastlös någon stans och räknade pengar. Det bekymret har inte vi. Snart börjar blomsäsongen. Och då ska hustrun köpa en massa blommor. Vi köper alltså inte vingar för pengarna, för våra pengar har redan vingar. Men fint blir det. Och rådjuren får sej ett skrovmål. Man måste ju tänka på de stackarna också. Helst skulle jag vilja springa ikapp dom, och strypa dom. Tänk vad mycket de har förstört för oskyldiga människor. Som har köpt fina växter för sina surt förvärvade slantar att pryda sin lilla täppa med, och så kommer de där asen och äter upp allt. Och det som de inte äter upp, de drar de upp. Nej det borde finnas en lag som förbjuder rådjur att vistas på privat mark. Ska nog lämna in en motion till riksstan om det. Ha de gott. Vi hörs.

Av Janne - 26 april 2009 22:27

Nu har vi kommit hem efter en underbar helg. Det har varit rena sommarvärmen. Hade jag haft badstegen monterad hade jag nog tagit ett litet dopp i dag. Det var hela 8 grader i vattnet. Vi har ätit frukost och lunch på kommandobryggan, både i går och i dag. Hade besök av min kusin Karl med hustru i dag. Fikade ute naturligt vis. Hustrun har oljat in bryggan idag samt slipat trädgårdsstolarna. Har även fixat kortare kalufs på sin make, och hund.  Jag har tillbringat dagen med att sätta upp panel på en gavel i bastun. Det var med vemod vi packade ihop och åkte hem till Väsby. Är lite avis på min kusin som får vara där en hel vecka. I dag blir det lite interiörbilder. Håll till godo, och god natt.

 

Av Janne - 25 april 2009 20:03

Nu är det kväller efter en underbar sommar dag. Har faktiskt gått med kortbrallor hela dagen. Det var 18,9 grader kl: 18,30. Hustrun har jobbat hårt med krattan samt spolat bryggan och uteplatsen med högtrycken. Hela förmiddagen gick utan att jag fick något vettigt gjort. Började med bastun först på eftermiddagen. Har nu isolerat färdigt på gaveln mot sjön, och ska börja panela i morgon. Gräs och blommor växer så det knakar. Undrar just om vi törs sätta ut blomlådorna i morgon. Pelargonior är ju känsliga för frost. Men det blir nog inte någon kyla mot husväggen, får vi hoppas. God natt.

Av Janne - 25 april 2009 10:21

O,, vilken underbar morgon, som det står i visan…. Började dagen med frukost på Kommandobryggan. Kändes som en riktigt härlig sommarmorgon. Varmt och skönt, med en lätt bris från sydväst. Fåglarna kvittrar och humlorna surrar. Solen glittrar på vattnet och gräset börjar bli grönt. Vi har nyligen ätit vår kylskåps kalla yoghurt. Det är som att ha hamnat mitt i en ”Karl Anton” låt. Nu ska vi strax börja med dagens aktiviteter. Ha det så gott. Vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards