Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 april 2009

Av Janne - 18 april 2009 22:04

Har varit ute och jobbat hela dagen. Vi lastade släpet på förmiddagen som jag var till tippen med. Hustrun flyttade sandhögen som var kvar medan jag var borta. Sedan har hon krattat och samlat ihop nerfallna grenar på tomten. Vi har sågat ner grenar från tallen vid kanotspaljén så att det blir mera sol till planteringen. Jag startade upp gamle Grålle ( trädgårdstraktorn) och spände för kärran. Sedan har jag lastat och tippat det i slänten nedanför nya huset. Vid 18- tiden gav vi upp. Gick in och duschade och åt en god middag.  Har inte hunnit gjort något åt bastun i dag. Hoppas jag hinner göra något i morgon. Det har varit ett strålande väder på em. Men ganska kallt. Nu är det -1,6 ute. Somnar nog fort i kväll, som alltid.

Av Janne - 18 april 2009 09:41

Vaknade till en solig morgon. Helt underbart väder. Satt och tittade ut mot bryggan när vi åt frukost. Några skrakar rusade runt och jagade småfisk utanför bryggan, solen glittrade i vattnet, små molntussar svepte förbi på himlavalvet, vad kan man mer begära. Satt sedan en stund på verandan och planerade lite för dagen, solen bländade oss genom fönstren. Gick en runda med Affe. Kom ca: 25 m. från kommandobryggan  så började det snöa. Det kom mer och mer snö. När vi gott runt tomten och kom tillbaka såg man nästan ut som en snögubbe. Gick in och satte mej en stund. Tittade ut, solen skiner åter. Snacka om aprillväder.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards