Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Hurra!

Av Janne - 28 september 2010 21:42

Detta kommer att bli en händelserik vecka. Det började ju igår med att ”Oktavian” stannade bara den fick kylaren utanför garagedörren. Det visade sej vara någon ”modul” vid rattlåset som pajat. Skulle ta 14-dagar att få fram en ny, och den skulle kosta ca: 5000:-. Men nu var de så förståndiga på verkstaden att de lagade den gamla, drog väl fast en skruv eller nått, och det kostade bara 2000:- Som hittat, eller hur.


För några veckor sedan beställde jag tid vid vårdcentralen för att få en undersökning gällande ett förnyande av körkortet. Det går bra, svarade sköterskan dom pappren fyller docktorn i här. Hon frågade även vad min ”husläkare ” hette så hon kunde boka upp en tid.

Sagt och gjort, i dag var den stora dagen. Jag kom i god tid, ca: 15 min före. Väntrummet var fullt med folk, jag tog min kölapp och satte mej ned för att vänta. Efter 10 min ropade de upp mitt nummer. Jag frågade om jag fattat rätt att de hade pappren de skulle fylla i. Ja dom finns på docktorns rum, blev svaret. Då var det bara att sätta sej och vänta igen. Tiden gick och 30 min efter avtalad tid kom det ut en kvinna från mörkaste Afrika som ropade något. Efter tredje gången hörde jag att det var mitt namn som skreks. Jag sprang fram och hälsade, men inte var det min husläkare inte. Har beställt tid på vårdcentralen ett antal gånger, men bara träffat människan en gång.


Hon satte sej ned och frågade om jag var frisk. Men det var väl det som hon skulle kolla. Jag frågade igen om pappren fanns som skulle fyllas i, och fick till svar att de skulle jag ha med mej.

Ja, ja det här blir nog kul, tänkte jag. Började känna mej irriterad och stressad, Hade inte ätit något på över sex timmar. Pappren kan jag ”goola på nättet”, sa hon.


Så var det dags för blodtrycket. Hon drog ett band över armen och pumpade upp, kände att handen började domna. När hälften av luften hade pyst ut pumpade hon upp igen. Slappna av säger människan, och pumpade upp igen. Men det var väl inte så lätt, handen började ju bli blå.

115 / 90 sa hon, det är för högt du får inte ha högre än 90 påpekade hon.

Men det hade jag ju för fasen inte heller, och nu vill jag ha mat, tänkte jag.


Så skulle vi kolla synen. Hon drog in mej i ett annat rum, ställde mej mitt på golvet och började peka på bokstavstavlan. Men hon hade vridit tavlan så hon skulle se bra själv, så jag missade sista bokstaven på varje rad. Hur smart får man vara. Sedan rabblade hon upp alla bokstäver jag missat.


Som avslutning skulle jag gå till labbet och ta prover, men det fick jag göra när jag ville, sedan skulle hon ringa när jag kunde hämta pappren. Det blir alltså tre besök bara för att få nytt körkort.


Som avslutning på dagen var jag till tandläkaren på koll. Fick en ny tid till torsdag då de ska sätta igång med en rotfyllning. Livet leker just nu.


God natt.


 
 
Ingen bild

Maria

29 september 2010 09:50

Vi får väl hoppas att ditt körkort blir förnyat efter denna trevande undersökning.
Annars har du lagt 2000 kr till ingen nytta ;)
Kram

 
Ingen bild

syrran

30 september 2010 15:46

Hej lillebror och tack så mycket för helgen. Det var fantastiskt att se vad ni gjort med mitt/ditt hus. Ni är verkligen jätteduktig och har så bra smak och en otrolig fantasi.
Hoppas det ordnar sig med körkortet. Jag tyckte du körde bra om någon vill ha min åsikt.
Roligt att åka runt i området och bli guidad. Man kan knappt tro att jag är uppväxt där som inte vet någonting. Men jag skyller på att jag flyttade tidigit.
Hälsa familjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards