Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Janne - 10 november 2011 12:21

I söndags innan vi åkte från landet tyckte Hustrun att vi skulle sänka temperaturen på elementet

på toan. Det är ju onödigt att det står på 20 grader när vi inte är här, sa hon.

Det kan jag fixa, svarade jag. Gick in och satte mej på toalocket tog på mej brillorna för det var

lite skumt där i hörnet. Började trycka på knapparna men det ville sej inte.

Hade ju fixat detta förut och försökte komma på hur man gjorde. Jo då, det var allt rätt tyckte jag.

Efter en stund blev jag lite irriterad för plötsligt stod det inställt på 22 grader, vet i fasen hur det hade gått till.

Tänkte att i värsta fall får man väl ta loss eländet och åka till Jula och höra vad det är för skit
de lurar på sina kunder, bör ju fungera några år i alla fall.


Ropade på Hustrun att komma med bruksanvisningen, en liten lapp stor som en gammaldags DN med mycket
bilder, och text på säkert tio olika språk dock inget som undertecknad behärskar.

Satt och försökta titta på bilderna, jo då det var rätt tryckningar jag hade gjort.


Plötsligt tog mitt tålamod slut och jag ropade på Hustrun att hon skulle få ta över, det var ju
faktiskt hon som ville ha svalare där inne.

Vi bytte plats och när jag satt mej i soffan i rummet säger Hustrun, så där ja nu är det fixat.

Men vad fasen, säger jag hur gjorde du?

Jag vek upp den lilla genomskinliga plastluckan så man kom åt knapparna sa hon.

SUCK.  Å vem fasen har inte luckor.


Ha de.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards