Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Janne - 30 november 2011 16:15

Nu har man kommit upp i den aktningsvärda åldern att man börjar glömma saker som man

ska göra. Det är ett konstigt fenomen det där att allt bara försvinner fast det många gånger

är rutinsaker som ska utföras.

Igår till exempel hade vi varit och handlat färg och på hemvägen var vi ner till Centrum för

att köpa mossa, vi parkerade och gick in men tyvärr var mossan slut.

Gick runt några minuter innan vi åkte hem. I garaget plockade vi ut färgburkarna som vi

handlat och gick upp till lägenheten. I morse när jag skulle till jobbet kände jag i byxfickan

efter bilnyckeln, borta. Letade lite i jackor men i brist på tid tog jag med reservnyckeln.

Väl nere i garaget sitter nyckeln i förardörren. Hade tydligen stoppat in den i låset gått runt bilen
och tagit burkarna för att sedan låsa, men p.g.a mitt ”teflonminne” var låsningen som bortblåst


Satte mej sedan vid ratten för att backa ut och upptäcker något under torkarbladet.

Det var en gul remsa alltså en p-bot på 300 riksdaler. Kunde inte fatta varför den satt på min bil,
måste vara någon som med mej skämtade aprillo.

Kollade den finstilta texten, jo då bilnumret stämde, och det var från Centrumparkeringen kvällen
innan. Jävla skit, hade naturligtvis glömt att sätta upp p-skivan också.

Hustrun brukar alltid påminna mej, men just i går glömde även hon den detaljen.

Det konstiga var ju att jag inte sett den när vi åkte hem, men till mitt försvar får jag väl säga att
det beror på man är blind och att det var mörkt.

Men så jäkla onödigt, tänk att den där lilla skivan som bara ligger några centimeter från en ska vara
så svår att komma ihåg. Undrar om jag är ensam om problemet.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards