Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Janne - 12 augusti 2012 22:06

Det är söndag kväll vi har just kommit hem efter en cykeltur till Fogdö brygga där vi beskådade en fin solnedgång bland molnen. Nu sitter jag vid köksbordet och skådar ut över ett näst intill spegelblankt vatten, några skarvar flyger förbi in i fjärden till sina nedskitna öar när skymningen

breder ut sej allt mer.


Här har vi gnetat på den senaste veckan men i torsdags gjorde vi ett breake och åkte in till den stora staden Norrtälje där vi sammanstrålade med Lena och Perra för en gemensam lunch.

Därefter besökte vi ett lite annorlunda museum nämligen ”Färghandlaren som började samla”.

Det var en gammal lägenhet där man visade upp allt en man kan samla på under ett liv.

Och jag kan säga att det var en hel del mera mot vad jag själv har lyckats skrapa ihop.


I fredags kväll blev jag av med en av mina båtar. Det var en gammal Norsk plastbåt från 60-talet som jag länge har tänkt att fixa till  men åren går och det blir aldrig någon tid över så då skänkte

jag bort den med ett krav på att den skulle visas upp för mej när den var klar och om man har tur kanske man får en provtur också.


 


 


 


På Lördagen styrde vi kosan till ”Sofielund” på Väddö där våra kompisar har sitt paradis.

Det serverades kräftor i deras nybyggda ”pensionerskuvös” ett mycket angenäm plats

för intag av dylika läckerheter. Det blev en massa snack som vanligt, bastubad samt en

simtur i polen på småtimmarna. Efter frukost idag begav vi oss ut i svampskogen för att leta

kantareller, inga mängder hittades men det blev i alla fall några liter.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



Vid hemkomsten rensade Hustrun svampen och jag fixade punkteringen på skottkärran

sedan blev det ett ryck på toan nere vid brygghuset. Nu återstår nog bara indragning av vatten.


 


 


 



Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards