Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Janne - 25 augusti 2012 22:54

I går eftermiddag var vi och hämtade Wilda och Alma som skulle sova hos oss över natten.

Vi fick även ett litet besök av Maria och barnen så det blev en gemensam middag på

terrassen i solnedgången.


I morse vaknade barnen straxt före kl.6, själv var jag förpassad till soffan i vardagsrummet

och hade ynnesten att få knoppa lite längre men tio över sex nådde deras röster även mina öron

och jag vaknade. Sedan var det full fart hela förmiddagen då även Ella och Ville slöt upp

i sällskapet. Straxt före tolv kunde vi återförena Wilda och Alma med sin moder och vi

förpassade oss ut till ”Lägret”.

 


 


 


 


Vid framkomsten lastade vi ur packningen och jag styrde kosan upp till min kusin Ann-Mari

för att fullfölja mitt uppdrag som kattvakt. Eller åtminstone utfodra den stackarn som

blivit lämnad ensam över helgen. Någon kisse syntes inte till men mat och vatten lades fram

så han inte skulle svälta ihjäl.


Efter en utsökt lunch bestående av rökta räkor med rostat bröd började arbetet med trädgården.

Jag klippte i vanlig ordning och Hustrun trimmade. När vi gjort hälften var kl 15,45 regnet kom

och det blev paus en timma. Fortsätta med gräset var ingen ide' så Hustrun monterade

tätningslister på köksfönstren och själv installerade jag ny ventilation i sovrummen.

Regnet upphörde vid halv åtta tiden och vi kunde beskåda en förtjusande kvällssol som lyste på skogen mitt emot när vi intog middagen.

Därefter brassade jag fyr i bastun och vi har nu avnjutit ett skönt bastubad med en liten simtur

i det 18 gradiga havet, skönt.

 


 


 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards