Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Janne - 10 april 2013 16:57

Ja då är man ledig några dagar igen och självklart förpassade jag mej till ”paradiset”

efter att jag polletterat Hustrun på morgontåget in till stan för att införtjäna lite slantar

till vår försörjning. Vid framkomsten blev det ”rodelträning” i timmarna tre, man orkar

ju mera om man håller sej i form.


Efter uppvaknandet på soffan serverades det lunch och vid intagandet av denna utsökta

måltid tittade jag ut och fick se två stora Hägrar som flaxade omkring nere vid bastun.

När lunchen plötsligt tog slut var det våra små flaxande vänner som behövde utfodras.

Talgbollarna hade tagit slut så det var bara att skyndsamt förpassa sej ner till Ica för att

införskaffa några påsar, så nu mumsar de glatt på vad ”husse” serverat dem.

Även våra frusna sjöfåglar skulle ju få sitt så jag utfodrade dem på isen med

extra gott solrosfrö. Men vid senare observation från vårt köksfönster upptäckte jag

att de enda som var där var Kråkor, Skrattmåsar och vanliga Måsar tänk så det

kan bli men de behöver väl också få lite mat i ”krävan”.


Den övriga dagen har jag tillbringat med att kärra bort två högar med gammalt gräs

och kottar som blev kvar när Hustrun krattade förra helgen, hade också lite

funderingar över morgondagens övningar när det gäller förberedelserna inför

sommarens arbete. Blir förmodligen en resa till vår kommuns avstjälpningsplats för

onödiga pinaler eller som man säger i dagligt tal ”tippen”.  

Gjorde även en kraftansträngning när det gäller paradisets baksida eller den pryl som

alla vänder sin baksida mot nämligen byte av vår skittunnan på vårt avträde.

Ett inte alltför gemytligt arbete när det gäller rengöring och dylikt.

Men nu är det fixat och det känns med ens skitbra.


Nu får vi hoppas att det inte blir som vid min förra långledighet att jag får

”gamnacke” framför tv:n  och slaggar in så hårt att Hustrun sånär drar ihop en

skallgångskedja när hon inte får något kontakt på telefonen efter två timmars ringande.



Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards