Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Janne - 12 april 2013 12:41

Trodde i min enfald att samröret med Tele2 var ett avslutat kapitel

men tji vad man bedrog sej. I går meddelade Hustrun att vi fått en räkning på

vårt mobila bredband. Det gällde för tiden 7 april till 7 maj. Mycket konstigt enär

abonnemanget upphör att gälla den 18 april.


I dag ringde jag ovannämnda bredbandsleverantör, det var samma tjej som svarade

som lurat på mej 4G abonnemanget som inte fungerade, i alla fall hade hon samma

lite ovanliga förnamn. Jag undrade varför jag skulle betala en halv månad extra efter

det att abonnemanget upphört. Förklarade även att jag sagt upp det den 18 januari

och eftersom det är tre månaders uppsägning borde jag rimligt vis inte betala längre än

till  den 18 april. Efter en koll sa hon att det blivit ett litet misstag och sa att det räckte

med att jag betalade halva räkningen och det skulle jag dessutom tjäna på, sa hon.

Tjäna på tänkte jag, alla pengar jag betalat till detta bolag känns som en förlust.

Undrade samtidigt vad förra räkningen hade för datum, och efter en koll sa hon

att den sträckte sej mellan den 7 februari och 7 mars.

Och där emellan då, undrade jag.

Det blev tyst i telefonen en stund sedan sa hon att det hade blivit ett litet fel här.


Det blir tydligen väldigt mycket fel när det gäller Tele2 sa jag,

har alla kunder detta problem.

Nej inte så många svarade hon.

Började sedan berätta om de problem som jag haft under åren,

och för att trötta ut henne ordentligt började jag med den långa verisionen.

Efter tio minuter avbröt hon mej och sa att hon skulle stryka hela räkningen.

Inget ont som inte har något gott med sej tänkte jag.


Jag tackade artigt för mej och tillade att Tele2 tydligen hade dugliga medarbetare också

som förstod kundernas problem.

Vid ett samtal med Hustrun lite senare påpekade hon att mellan mars och april

hade vi fått en betalfri månad p.g.a allt strul vilket de tydligen inte hade noterat

och räkningen vi fått visade sej gälla 4G som vi aldrig tecknat oss för.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards