Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Janne - 11 april 2013 18:48

 


Hela dagen har bjudit på en strålande sol från en klarblå himmel, något kyligt i vinden

men på skyddade platser har det varit runt 15-18 grader alltså mycket behagligt.

Efter frukost vid niotiden blev det fika på kommandobryggan med en härlig morgonsol.

 



Samtidigt var det full aktivitet vid sjöfåglarnas frukostbord ute på isen.

Änder, kråkor och Måsar trängdes runt högen med solrosfrö och i vildapeln

på baksidan var det småfåglarna som pickade i sej föda.

Där kunde jag räkna till omkring tio olika arter som var där samtidigt.

Tre stycken talgbollar som jag hängde upp i går var redan borta, Hustrun har undrat vart

de tar vägen för de kan ju inte äta upp dem så snabbt och idag fick jag svaret.

Det är den tjuvaktiga Skatan som är här och sliter loss dem och flyger iväg.

Synd att inte Skator kan vara lite sociala och äta som vanligt folk.


Mycket snö ligger kvar i de skuggiga partierna.

 


 


 


Är nu i stort sätt klar med förberedelserna inför sommaren projekt.

Så fort det blir värme på allvar kan jag sätta igång att mura upp en sockel och börja

regla upp för en ny yttervägg på vår husgavel.

När jag var klar vid fyratiden begav jag mej ner till bryggan för att utfodra fåglarna

med de sista solrosfröna av de 18 kilo vi köpte, sedan får det vara nog på

utskänkningen för i år. Isen börjar bli rutten och man riskerar ju inte liv och lem

för att mata några kråkor.

 


 


Passade samtidigt på att sätta mej i kuren för att kura lite i solen.

 


 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards