Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Janne - 6 april 2014 23:06

På lördagen trivdes man riktigt bra när det var blå himmel solen sken

och vi fick jobba utomhus i friska luften. Det är väl det finaste med att

ha ett eget arbetsläge, och lägerkommendanten ( alltså Hustrun) är en

utomordentlig bra chef som gärna sitter ner och tar en öl

när man så önskar.


Vår ”Kejsarkrona” har sett dagens ljus och luktar redan skunk,

hoppas att Rådjuren tycker detsamma.

 


Denna dag ägnades åt vår nya högtryckstvätt. Hustrun for runt och spolade av

trädäck, trädgårdsmöbler och plattor.

 


 

 



Själv brottades jag åter med vår jordfräs och jämnade till slänten nedanför

parhuset tills jorden skall köras ut.

 


En riktigt feting till larv kom fram ur jorden.

 



Alla trädgårdsmöbler står nu på plats och är klara inför sommaren.

 

 


Söndagen inleddes med mulet väder, lite kalla vindar med ingen nederbörd.

Hustrun krattade gräsmattan nere vid brygghuset och jag klippte buskarna

mot grannens tomt.

När det sedan drog ihop sej för att Hustrun skulle återvända till stan sprack det

plötsligt upp och solen visade sej tillsammans med en blå himmel.

 


I veckan var vi till ”ICA MAXI” i Häggvik för att handla.

Hustrun passade då på att köpa ett par nya trädgårdshandskar när

de gamla var tämligen slitna.

I nästa vecka skall jag åka tillbaka och tala om för butikschefen

att min kära Hustru är en mycket händig kvinna som inte har tummen mitt i handen.

 


Ej heller har hon två högerhänder.

 




Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards