Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Janne - 14 april 2014 19:33

Nu har vårbruket kommit i gång på allvar, Hustrun har omsorgsfullt

tillbringat större delen av helgen med att rensa i rabatter och fylla på med

jord. Själv har jag varit ner till ”Grisslan” i två omgångar

för att fylla på hennes jordförråd. Elva säckar är redan förbrukade.

Andra gången jag var dit beklagade jag mej för ”Jonas på macken”

att jorden bara försvinner.

Ja så blir det när man inte asfalterar blev svaret.

 


 


Jag har också lånat Larssons traktor och kört över fyllning till tomten,

monterat upp ny ytterbelysning samt kopplat på vattnet till ”lillstugan”

och fyllt upp v-v beredaren så det är klart till Påsken.

 


 



Blommorna tycks tävla om att komma upp ur jorden, man kan se från

dag till dag hur både de vilda och tama blommorna växer.

           


 


    



Men något som bekymrar mej är att man inta kan höra några

sjöfåglar från havet i år. Var ner till bryggan i lördagskväll, satte

mej på bänken för att lyssna men det var nästan helt tyst.

Hustrun påstår att det finns mera måsar i stan än på landet,

det har tydligen blivit centraliserade de också.

Såg i alla fall till min glädje en Havsörn som svävade över vår tomt.

 


 


 



Nu väntar man på att denna korta fyradagars vecka snart skall vara till ända

så vi kan komma tillbaka till vårat ”Paradis” och njuta av en solig Påskhelg.


Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards