Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Janne - 4 februari 2010 12:47

Idag är det nog första gången sedan före jul som det är + grader ute. Det har varit fruktansvärt måddigt på vägarna på morgonen. Det verkar som de bara saltar för att slippa ploga, och då blir det ju bara en enda sörja. Men detta är nog bara en mellandag skulle jag tro, hörde rykten om att det skulle bli kallt igen i nästa vecka. Det tycker jag är bra, undrar hur det blir när all snön ska smälta ner, det lär väl inte bli brist på grundvatten i alla fall.


I går var jag ju barnvakt till Ella och Ville. Det gick ganska bra, tycker jag, förutom att de satt båda två i en kontorsstol och tittade på datorn. Sedan började de sitta och väga på stolen så den tippade bakåt med en himla smäll. Ella slog i svanskotan och var ledsen en stund innan det gick över.

Ville klarade sej oskadd men blev lite chockad av det hela. Han stod bara tyst och tittade förskräckt på Ella, sedan när jag tog upp honom och frågade om han hade gjort sej illa började han storgråta. Det är inte lätt att vara liten. Vi satte oss i soffan han och jag, och kollade på lite fotboll så gick det över efter en stund.


Hustrun kom hem mätt och belåten framåt småtimmarna, ja vid sju tiden var det vist. Fick tydligen smak för det där med att äta ute, så ikväll blir det en ny vända, men betydligt senare skulle jag tro. Det var vist middag med jobbet, och den började inte förrän vid sju tiden så det blir nog till att koka ihop något själv i kväll också, få se vad jag hittar på för godis.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards