Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Janne - 24 februari 2010 16:20

Ja nu är lägenheten minutiöst städad in i minsta lilla vrå. Det var ju riktigt skoj att busa till det och städa på en Onsdag. Och fort gick det också, var klar på 20 min. Hustrun kommer att bli över förtjust i att jag var så snabb. Nu gäller det bara att hon kommer hem i tid också så ska hon bli serverad en utsökt middag, bestående av fläskkorv med potatismos.


Det var ju lite problem i går med tågen. Det var bara halvtimmes trafik, så hon fick vänta i en timma. Sedan fick alla stå som packade sillar.

Jag ringde till henne då hon stod på tåget, och som tur var hade hon hörsnäckan i örat så hon kunde svara, för telefonen hade hon i fickan och den fanns det inte en susning att komma åt, utan att ha blivit beskylld för att ha tafsat på den som stod framför.

Har nu tagit mej en välförtjänt fika, och ska sätta igång med potatisen.

Ha de, vi hörs.

Av Janne - 24 februari 2010 12:56

Nu har redan halva veckan gått, och för att få lite omväxling tänkte jag börja städa redan i dag, så får vi se om det blir något roligare. Alla tycker ju att det är tråkigt att städa, och jag är nog benägen att hålla med. Det roliga i dag är väl att det är ett strålande väder ute, det är nästan så man har lust att öppna terrassdörren, men då fryser man nog ihjäl.


Apropå att frysa ihjäl, så läste jag i Aftonbladet i går att de i December hade hittat ” en död man död i Norrtälje.

Det var ju läskigt, men man hade säkert blivit skitskraj om de hade hittat en död man som levde. Hemska tanke.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards