Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Janne - 26 februari 2010 20:41

Ännu en fredag utan OS. Hustrun har nämligen lagt beslag på apparaten, ja inte min, utan den som hänger på väggen. Och det är lite skillnad. Nu sitter hon där och dreglar, förmodligen över Willy Björkman, den lille kassanovan. Själv får man sitta på undantag och knappa på datorn. Man har ju det inte så lätt, alla gånger.


Här har man försökt ställa sej in, fixat en tre rätters middag och allting, fast hon åt bara två. Hon hade med sin lillebror varit och hälsat på deras gamle far som ligger på Dalens sjukhus, och där sett en lapp om att det var spysjuka på en avdelning, och då var det ju kört. Hon har nämligen en panisk rädsla för sådant. Måste vara ett släktdrag, tror jag.

När de gick därifrån hade de spritat händerna båda två hela vägen ut, så jag föreslog att hon skulle fortsätta invärtes när hon kom hem, men det passade tydligen inte. Ett par glas vin till maten, det var allt. Man måste ju förebygga sånt där, det är ju därför jag alltid håller mej så frisk. Börjar faktiskt få lite ont i halsen när jag tänker efter.

Måste nog gå och gurgla mej.

God natt och sov gott.

Av Janne - 26 februari 2010 12:39

Till en skön helg alltså. Och blidväder har det blivit till allt elände. Fruktansvärt moddigt och slaskigt på vägarna. Nä, det är allt bättre med minusgrader. Jag tycker att EU borde stifta en lag om det, de bestämde ju hur äpplen och gurkor skulle se ut, så varför inte vinterväder.


I morgon kommer det två små änglar hit, tror jag. Det är Ella och Ville som ska sova över här när pappa och mamma är ute och svirar. Hoppas bara att det inte blir någon kräk attack igen. Så nu får vi se om vi kan hitta på något skoj med dem denna gång.


I dag efter jobbet ska jag till Bauhaus och sondera terrängen lite, så får vi se om jag hittar något kul. Det börjar även att bli dags att skaffa resterande delar till skorstenen så den blir komplett. Börjar nästan längta efter att sätta igång på landet. Det är ganska mycket att göra där i vår. Först ska tvättrummet fixas till. Sedan är det Annexet som skall göras klart och sedan blir det bastun samt tusen andra saker. Det låter väl som en skön och avkopplande vår.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards