Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Janne - 4 april 2011 15:01

En skön sovmorgon hade vi i alla fall, gick inte upp förren kl.8,00

Efter avslutad frukost lastade jag bilen för att åka till tippen med ett lass.

Mycket dåliga vägar där ute nu, det hoppade och skumpade så bilen skrapade i
underredet, inte bra. Till Hustruns stora förtjusning hade jag som vanligt även  med mej en pryl hem, kunde inte låta den ligga kvar, vind för våg i containern. Det var en halv hushållsvåg, eller rättare sagt bara fronten av en våg som jag hittade. (Hustrun gjorde inte vågen precis när hon fick se den, ha  ha.)



  


På eftermiddagen kom jag äntligen ut ur garderoben, Hustrun har länge undrat när det skulle ske och jag tror att hon blev både förvånad och nöjd. Själv är jag
helnöjd med resultatet. Har satt upp två hyllor, nyckelförvaring, gjort skoställ samt lagt in en matta.  Har länge varit kaos i detta utrymme p.g.a all röra, men nu är det bara ett minne blott.


 


 


När jag var ner till Bastun för att tända en brasa upptäckte jag ett antal fåglar i skyn, trodde först det var Gäss för de flög i ”snöplogsformation” men det visade sej vara ”Skarv”. Det var säkert flera hundra, påminde faktiskt om filmer från andra världskriget när bombplanen kom farande.


   

     


Inte speciellt vackra fåglar det där,
ibland tror man nästan att de flyger baklänges.


Det blev alltså ett bastubad på kvällen, och jag lyckades faktiskt tränga mej ner mellan isen och badstegen för att ta mej ett dopp.


 


 

Plockade lite Blåsippor till Wilda, som hade kalas på Söndagen, men tyvär

står de kvar på landet.

 

Ha de, vi hörs.


v

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards