Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 april 2011

Av Janne - 30 april 2011 20:44

Har nu tagit kväll efter en omtumlande dag. Hustrun har stått och rödfärgat läckt till brygghuset, samt hennes nya ”pallkragar” till köksträdgårdsodlingen. Själv har
jag fogat kaklet som var kvar i duschen samt monterat ventilation i brygghuset.


 


   


    


 

Lite födelsedagsfika hann vi med mitt på dagen.



Många telefon grattis blev det.

 

 

Årets första sillunch utomhus, lite kallt men soligt.


Det jag nämnde om omtumlande bestod i att vi har gjort varsina präktiga vurpor i dag, på var sitt håll. Hustrun hade klättrat upp i rabatten nere vid lillstugan för att hälla på mera jord, när ena foten sjönk ner i en hålighet,

hon tappade balansen och ramlade baklänges ner på gräsmattan.

Ett fall på ca: halvannan meter. Hon landade naturligtvis på det berömda
ryggslutet, som även innan detta fall har fått några skapliga törnar genom åren. Men det gör ju inte saken bättre. Hon fick naturligt vis riktigt ont och har svårt att röra sej. Såg riktigt tagen ut när hon satt på stockkanten för att hämta andan.

Hon kanske får ta det lite lugnt några dagar.


Själv rasade jag ner från stegen när jag fixade med ventilationen. En ganska fascinerande upplevelse som skapade rena domino effekten. Jag landade med ryggen på ett element som knuffade till en stol som åkte in i ett bord så en kandelaber välte. När jag sedan hade landat såg jag stegen komma, den
stjälpte över ett soffbord och knuffade till min skruvdragare, och
som pricken över i, så fick Hustruns enda kvarvarande ljuslyckta i
glas en knuff och krossades mot golvet.

Själv kunde jag resa mej utan någon som helst skada.

Är ju ganska mjuk och smidig i kroppen,  åtminstone framtill.


 

Rabatten som Hustrun rasade ur.

 

  

 

 

 

    

Nu håller Hustrun på att tillaga kvällens måltid, ”Rostas” med en god sallad,

sedan blir det nog ett litet bastubad innan bingen. 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards