Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Janne - 28 april 2011 16:38

Nu sitter jag här och väntar på att Hustrun ska lämna sitt kneg och komma hem till sin äkta hälft, ja ska sanningen fram så har vi tvättstugan i kväll, och det är en jädrans massa handdukar från landet som ska vaskas och sedan måste det handlas mat till helgen. Städningen har jag redan klarat av, och väntar nu bara på ett
godkännande från Hustrun.


I dag har jag också varit till ”Röda Korset” och lämnat böcker. När jag nämnde mitt ärende så lät de lite tveksamma, sex banankartonger sa en gammal dam,

vi har ju så mycket gamla böcker.

Men jag lyckades få med en av damerna ut för att titta och hon blev överförtjust, och särskilt i de två kartongerna med barnböcker.

Blev även av med vår gamla golvlampa, ett stort as som stått i klädkammaren och tagit plats i flera månader. En av damerna började redan spekulera om vad de skulle sätta för pris på den när hon bar in monstret.


Summan av kardemumman är ju den, att man kan känna sej rätt nöjd över att ha bidragit lite till chefernas höga löner.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards