Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Janne - 9 september 2011 12:15

I Onsdags skulle vi passa två av våra små telningar, nämligen Noel och Juni.

Deras föräldrar skulle på det första föräldramötet i Noels klass.

Så fort de hade gått började festligheterna, och det var bollspel som stod först

på programmet.

Noel föreslog att vi skulle bolla ”Apa”, själv såg jag nog ut som ett stort frågetäcken. Du vet väl hur man bollar ”Gris” sa han, och någonstans långt bak

i ”pallet ” hade jag nog hört talas om det, men det var mycket mycket länge sedan. Men efter en kort introduktion av reglerna så var jag på banan igen och spelet kunde börja.

Men det var inte så himla lätt att hänga med, för reglerna ändrades hela tiden

och tillslut förklarade Juni att det räckte i stort sätt med att bollen snuddade

vid hennes öra och sedan studsat ner på golvet, så räknades det som att hon

hade fångat bollen. Ja ja, regler är ju regler och de måste man följa,

så det var bara att hänga med.


Efter en stund skulle Mormor och Noel spela ett spel med kort, jag kommer inte ihåg vad det hette men det var bilder på dem med olika siffror.

Noel förklarade hur reglerna var och Mormor satt tyst och lyssnade.

De började spela och Noel pladdrade på och räknade poäng,

och jag kan säga att en blind människa kunde se på Mormor att hon inte

hajade någon ting, men roligt var det.


Kvällen skulle avslutas med ett bad i badkaret för barnen. Det var bara ett problem, proppen saknades. Men efter ett antal ”sms” till barnens far kom den tillrätta och allt blev frid och fröjd.


Ps. Ikväll åker vi till paradiset.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards