Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Janne - 13 september 2011 12:42

Ja nu är det tre veckor sedan jag fick mina gåstavar av barnbarnen,

och jag kan säga att de har blivit flitigt använda. Ca: 3- 4 kvällar i veckan

har vi varit ute och bränt fett Hustrun och jag.

Har faktiskt gått ner runt två kilo på tre veckor och jag tycker att konditionen

har  blivit mycket bättre.


I går kväll tog vi en kortare runda på en halvtimma medan potatisen kokade.

När vi gått ungefär halvvägs kom det tre tonårsbrudar från ett bostadsområde

och svängde upp bakom oss.

De gick 25-30 meter bakom och man hörde hur de skrattade och snackade med varandra. När vi kom till det verkliga eldprovet på vår runda, en mycket seg och lång uppförsbacke på ca: 2-300 meter vände jag mej om och tänkte,

ja hej då tjejer, häng med om ni kan.


Vi gick med långa snabba kraftfulla steg och tryckte på ganska duktigt med stavarna hela backen upp. Man kunde nästan se genom munkjackan hur hjärtat pumpade på mej, för här gick det undan.

När vi nått toppen vänder jag mej om.

Men Herre Gud vad är det jag ser, vad har det blivit av ungdomen nu för tiden,

kan de inte visa lite respekt för äldre människor längre.

De var nästa ikapp oss, och den ena bruttan gick med högklackat.


Ha de.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards