Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 september 2011

Av Janne - 29 september 2011 12:19

Ja nu drar det ihop sej igen, och fint väder har de lovat också. Detta är ju

ganska fantastiskt, det är nog bara två helger som det har kommit regn på

landet sedan semestern. Och det tackar vi för.


Lite svampplockning lär det bli. Hustrun fick reda på ett bra sätt att torka

svamp, vi lägger dem på vårt myggfönster och placerar det på ryggstödet

mellan två stolar, praktiskt och bra nu när vi inte behöver använda det i
fönstret. De kommer luft från alla håll och de torkar på en vecka
utan att man behöver vända på dem.


Själv har jag fått till uppgift att göra en liten uppfräschning av våra dörrar i lägenheten. Hustrun tyckte att färgen har börjat gulna, något som jag inte lagt märke till kan jag säga. Men sagt och gjort, det var bara att åka till

färghandlaren och införskaffa en tre liters burk med vit färg, penslar och roll.

Nu är det ju inte de lättaste dörrar att måla, det är nämligen 5 st spegeldörrar

och jag har kommit på att det blir åtta strykningar på varje dörrblad.

Först med pensel två vändor runt speglarna och sedan roller två gånger på de
släta ytorna. Nu har jag målat några vändor, och jag kan säga att lilla Hustrun hade rätt igen, det blir en jädrans nyansskillnad på färgen där jag har målat.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards