Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Janne - 6 januari 2012 22:51

På aftonens afton firade vi Sofia som hade födelsedagskalas. Mor och Far, syskon med barn

samt respektive hade samlats. Det bjöds på kaffe med kakor och en jättegod tårta därtill.

       


 


 


 



Efter tillställningen åkte Hustrun och jag ut till Landet. En stundom liten besvärlig resa p.g.a

kraftiga snöbyar, men allt gick bra och efter 1,5 tim kunde vi parkera på gården.

Det första jag gjorde var att hämta en ficklampa och bege mej ner till ”Brygghuset” för att pejla in läget.

Allt under kontroll, en hel del av gräsmattan låg under vatten, men det

verkade vara på tillbakagång, ett par cm av panelen doppade fortfarande i vattnet men det skulle visa sej
att det hade varit betydligt mer.


Efter en skön sovmorgon  i dag tittade jag ut. Vattnet hade sjunkit undan mycket under natten,

vattennivån låg på ca: 40 cm under bryggan, helt godkänt. Men spåren på panelen visade att den

varit 22 cm upp på panelen, inte bra.

 


 


 


   


I dag har vi jobbat i köket, tagit ner spisfläkten, hyllor, knackat ner kakel, slipat och spacklat väggar,

ja vi hann även med en skön promenad mitt på dagen. På eftermiddagen skulle vi ta ett bastubad,
jag gick ner för att tända en brasa och vad fann jag på bastugolvat. Jo mellan 1 – 2 cm

vatten. Det var bara att plocka fram det där som jag skrev om i förra inlägget, nämligen ”öskaret”.

Två fulla bastustävor östes upp och jag kan inte fatta hur det kommit dit. Visserligen var det blött
under hallmattorna också, men i rummet var det torrt.

Båtarna ligger upptagna vid "Aludden".


 

"Lillrövarns" stenmur som han med möda byggde i somras raserade stormen "Dagmar"  före Jul.


 

"Katthavet" har nu blivit ett stort hav.


 


 


 


    


Nu har vi bastat, doppat oss i det svala havet och ätit en god middag, och i morgon blir det

nya tag med köket.

 


 

Isen har nu börjat lägga sej vid bryggan.


Ha de, vi hörs.








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards