Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Janne - 10 januari 2012 16:11

Så var det vardag igen, och helgen slutade som den började, nämligen med kalas,

men denna gång var det Noels tur att bli uppvaktad. Kaffe, kakor och en jättefin

och god tårta som Maria hade komponerat. Var ganska mätt när vi åkte hem,

kändes som man hade ätit en halv ”fotbollsplan”.


 


  


     


Alla samlades vid paketöppningen.

 



I lördags fortsatte vi med vårat kök, Hustrun slipade klart, vi satte upp ”coverit” (väggfixare),

och jag skrapade bort gammalt fix efter kaklet. Vi fick även besök av Fam. Lundqvist

som kom över och inspekterade projektet. Ett skönt avbrott med en fikastund i en ombonad

miljö det behöver man ibland. På kvällen var vi bjudna på en tre rätters middag hos kusin

Anne-Mari med make. En mycket angenäm och uppskattad tradition  i vintermörkret.

 


 


 


Söndagen drogs igång med målning. Jag hade köpt tre liter färg som jag i min enfald trodde skulle
räcka till alla väggarna. Kan upplysa om att det knappt räckte till en vägg. Men jag får nog skylla    

lite på den oerfarne expediten också som inte påminde mej om att det suger på omålad vägg.

Hade det varit rätt expedit hade hon naturligtvis övertalat mej att köpa fem liter plus grund.

 


 


I går blev jag allvarligt sjuk, har hostat, snorat och nyst om vart annat. Hustrun påstår naturligtvis
att det var det där bastubadet med dopp i havet på lördagseftermiddagen som inte var bra.

Kan bara kommentera det hela med att ”ett dopp i havet håller docktorn borta”.

Jag har i alla fall inte sett någon Doktor när jag doppat mej.


 


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards