Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Janne - 12 januari 2012 12:08

Hade planerat att forsla ut ett innertak till landet men efter en kortare telefonkonferens

med Hustrun nu på morgonen klubbades förslaget igenom att inte förpassa oss till lägret i helgen.

Detta var ett enhetligt beslut p.g.a att båda parter är lite krassliga för närvarande.

Jag har ju min förkylning att vårda så den räcker några dagar till,

och Hustrun knaprar en jäkligt dyr penicillin.


Det var nämligen så att när hon skulle hämta ut sina 15 piller på apoteket så var det slut,

därför fick hon en annan förpackning av samma sort som  innehöll 20 piller.         

Så för att justera detta plockade de bort fem piller, och det var väl smart.

Men sedan säger expediten att det skulle kosta 20 kronor mera för att  det var en större förpackning.

Kärringen hade ju plockat bort 5 piller då kan det väl inte vara en större förpackning.

Vad är det för jäkla apoteksväsende vi har fått här i landet egentligen.

Även ett apoteksbiträde måste väl kunna räkna, åtminstone plus och minus.

Nu kunde ju inte Hustrun vänta med dessa piller, men hade det varit jag så hade det tagit

”hus i helvetet” kan jag säga. Någon jävla ordning kan man väl för tusan begära.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards