Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Janne - 7 februari 2012 15:35



Nu har vi avverkat en långhelg i vårt ”paradis” eller ”arbetsläger” välj själv, men jag skulle
nog välja det sistnämnda.  Vi har slitit från lördag morgon till måndag eftermiddag, och det har väl

givit lite resultat. Vi börjar se ljuset i tunneln, som man säger.


Nästan hela lördagen gick ju åt att sätta taket, och när det var klart var åtminstone jag ganska mör

i kroppen, men efter lite mat och tv tittande  kunde vi fortsätta med att såga till några sparklådor

och montera dem, samt ett brickskåp. Kl: 23 blev det ryggläge i bingen.

 


 


Söndagen ägnades åt att bygga upp en liten vägghörna för kylen, Hustrun spacklade och målade hela
väggen mot toan. Hon spikade även baksidan på skåpen jag monterat, medan färgen torkade.

 



   


Och inte nog med det, mitt i all röran trollade hon fram en mycket god två rätters middag.

En liten förrätt med Skagen lax avokado och tomat, samt gravad lax med dillstuvad potatis.

Gott, gott, man mådde som en prins. 

 


 


 

Väggskåpen monterade.

 

Ja vad fan gör man när man inte orkar att lyfta upp skåpen.



I höstas pratade grabbarna och jag om att vi snart måste ta ner några träd som gränsar mot grannen.

Det är en jättestor gran samt en stor björk som växer några meter från elledningen.

Har undrat över hur man ska kunna fälla dem så man inte skadar något i närheten.

I går hade jag en träff med en snubbe från Vattenfall angående den nya transformatorn som skall sättas upp.

Han visade var de hade tänkt att gräva på vår tomt, och ville veta vart vi hade våra ledningar.

Han undrade också över den stora granen som stod några meter från elstolpen.

Den kan ni få fälla, svarade jag och när ni ändå är igång kan ni ta den stora björken också,

rötterna lär nog bli skadade när ni gräver så nära den.

Ok, svarade killen, och innan han åkte knöt han två gula band runt träden.

Så bra, då slapp man det problemet också.


Vi hann även med att ta en skön promenad i det fina vädret, isen ligger ända ut till ”Fyggsten”

sedan är det öppet hav. Nu går man bara och hoppas på att kylan skall hålla i sej så man kan

ta en isvandring igen, från bro till bro, om några veckor.


 


 

  

 


   




Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards