Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Janne - 27 februari 2012 16:35

Ja då var helgen över och vi tycker att vi inte har kommit något längre med vårt kök.

I och med att spikpickan strejkade p.g.a gasbrist fick vi ägna oss åt andra göromål.

Hustrun målade allt hon kunde komma över i vanlig ordning. Det blev hyllor bord och

byrå samt lister som fick vit färg på sej, ja även vi själva fick väl en släng av sleven också.

Själv var jag till tippen med lite byggavfall, spikade lite sockel förhand men när jag skulle

försöka mej på hålkärlen sket det sej. Antingen är det jag som är klumpig eller så är spiken

van att tjäna herrskap, för den bugade sej hela tiden och det är inte bra. Fula märken blev det

av hammaren också, och det kan man ju inte acceptera.


 


 


 


 


 



Nu har jag varit och köpt fler gaspatroner så jag kan sätta upp taklisterna nästkommande helg.

Funderar även på att inhandla kakelplattor så det är på plats om andan faller på och man hinner

sätta kakel. Men det blir väl som vanligt att man tror sej hinna mer än man gör.


På söndagen upptäckte vi att det var ett strålande väder, och vi sa båda att blir det fint till

nästa helg måste vi ta en promenad, tycker faktiskt att jag har hört den ramsan förut.


 


 


I går åkte vi hem lite tidigare för vi skulle få middagsgäster. Det var Ella och Ville som kom på
besök. Deras föräldrar skulle ut och roa sej och då passade det ju bra att vara hos oss en stund.

Vid sjutiden åkte vi hem till dem så det fick krypa ner i sina sängar, sedan satt Hustrun och jag

och tittade lite på ”burken”. Lämpligt nog kom föräldrarna hem precis i långpausen till
”Vallander” så vi han hem och titta på slutet. ”Slutet gott allting gott.”


 


    


 

Det är mera is på gården än på vattnet.



Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards