Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Janne - 21 februari 2012 15:30

Ja nu blir det några rader igen efter helgens arbete. Jag gjorde ett litet experiment i
lördags, och borrade ett hål i köksgolvet, men Hustrun var lite skeptisk till det hela och undrade
om det verkligen skulle fungera. Själv trodde jag stenhårt på projektet, det skulle bli ett
självdrag från undervåningen med varm luft upp till köket.

När jag var färdig gick Hustrun fram och höll handen över hålet, och hon började tittade med

den där ”vad var det jag sa blicken” på mej. Jag fick skynda mej att förklara att om det inte blir
självdrag så sätter man bara dit en liten fläck i hålet som blåser upp den varma luften,

och med den förklaringen lät hon sej nöjas. Phuu.

Nu sitter det alltså ett litet diskret rör under köksskåpet och väntar på en frisk fläck,

färdigt att tas i bruk och transportera värme till vårt lilla kök.


 


 


 



Hustrun har plockat in i alla skåpen, målat ett litet bord, handtagen är monterade, spisfläkt med
tillhörande skåp samt ett skåp till mikron sitter på plats, återstår nu bara taklister och golvsockel i den

första etappen. Etapp 2 börjar senare på vårkanten.



   


 


 


 


 



Besök av vilda djur på tomten.

 


 


Söndagen innebar bliväder och takdropp, isen börjar bli dålig och regnet hängde i luften.

 




Till kommande helg åker vi ut till landet redan på torsdag kväll. Anledningen till detta

är att vår närmsta bofasta granne sedan många år, har gått ur tiden. En gammal fiskare

som jag dessutom har fiskat tillsammans med under ett antal somrar när jag var ung,

och det märkliga med denne man var att han alltid visste var man kunde få en bra fångst.

Nu tänkte vi hedra hans minne genom att närvara på begravningen på fredag.



Ha de, vi hörs.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards