Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Janne - 17 februari 2012 14:02

Jo tack jag mår mycket bättre i dag, hostan som har besvärat mej under några dagar verkar

att ha gett med sej och jag ser fram emot en hostfri helg.


Under min sjukdomstid har jag vid mina hostfria stunder kollat lite på datorn efter beslag

till vårt kök på landet. Jag kan säga att det finns en hel uppsjö av beslag att välja mellan.

Jag fastnade för en modell som även lilla Hustrun kunde acceptera och det är nu denna modell

som vi har jagat. Har varit och kollat på Ikea, K-rauta och Bauhaus men inte kunnat hitta dem.

Idag kollade jag på Bejers hemsida och där fick jag äntligen napp. Ringde och kolla med Hustrun,

(det gäller ju att ha klart bakåt), jo då det var bara att slå till. Kastade mej i bilen och åkte dit,

och det första jag såg när jag började leta var en monter med beslag, mitt i prick alltså.

Det satt mängder av knoppar och handtag på hyllorna, och ovanför varje beslag fanns en korg,

rågad med respektive handtag. Efter lite letande fann jag vad jag sökte, gick fram och kände i korgen,
den var tom. Så jävla typiskt, alla andra korgar var ju fyllda till brädden.


Gick till informationen och frågade efter handtagen och en dam kollade saldot i datorn.

Det finns 37 stycken kvar, säger hon.

Bra jag vill ha 15 st, säger jag, ligger dom på lagret.

Nej de ligger i korgen, svarar damen.

Den är tom, säger jag.

TOM??? utropar damen och går med mej bort.

Ja ha, dom är alltså stulna säger hon, då får vi beställa fler.


Jag kan kolla om de finns i Järfälla, sa damen och tog luren.

Och kan ni tänka er, de hade ett trettiotal kvar.

Hoppade i bilen och efter lite letande hittade jag fram och har nu fått mina handtag.

Slutet gott, allting gott.


Ha de, vi hörs.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards