Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Janne - 6 mars 2012 11:15

I fredags när vi åkte ut hade vi kärran lastad med gips, spis och diskmaskin.

Resan gick bra, men det höll på att sluta med förskräckelse.

Jag hade parkerat utanför grinden, det var värre än glashalt på marken. Hustrun försökte

hasa sej in med lite packning, själv skulle jag lossa släpet.


När Hustrun kom tillbaka för att hämta en laddning till började hon att skrika. Bilen och släpet

hade kommit på glid och nu såg jag Hustrun klamra sej fast vid bilen för att stoppa den.

Själv högg jag tag i släpet och med gemensamma krafter lyckades vi få stopp på ekipaget.

Det var alltså sandning som gällde innan vi kunde fortsätta.


På kvällen gipsade jag väggen bakom soffan, Hustrun spacklade och sedan hjälptes vi åt att

sätta ”caverit” på en liten väggsnutt mot hallen. Det gällde ju att förbereda för lördagen.

 


 



Lördag = sovmorgon. Efter frukost åkte jag till Älmsta för att köpa en rörkoppling till

diskmaskinen. Kunde ju inte vara så märkvärdigt att hitta en standardkoppling tänkte jag.

Väl framme vid väggen med kopplingar insåg jag att här erfordrades det hjälp,

ville ju inte komma hem med fel prylar.

Efter en halvtimmes väntan blev det min tur, och jag talade om vad jag behövde,.

Killen plockade fram och skruvade ihop tre kopplingar, sedan var det bara att betala.

Skönt med kunnig personal, detta hade jag inte klarat själv tänkte jag.


 

Lördag lunch serverades utomhus.


När jag kom hem hade Hustrun målat fuktspärr över diskbänken, samt grundat en vägg.

Själv tänkte jag montera diskmaskinen. Tog fram min nyinköpta koppling för att konstatera

att den var för stor. Faan också, tänk att det alltid blir fel, då var det bara att återvända till
klantskallen som hjälpte mej, fet var han också.


Efter tjugo minuter stod jag i affären igen, kastade mej över expediten och påpekade

hans misstag. Hade tagit med mej slangen till diskmaskinen för att visa att det inte passade.

Jaha sa expediten, då gör vi bara så här, och så skruvade han bort den stora delen.

Nu passar den sa han. Du får tillbaka 58 kronor i kassan.

Helvete, detta har man ju klarat själv bara man tänkt på det. 58 kronor tillbaka, vad kostar

40 min åkande plus bensin för fem mil, förmodligen mer än 58 kronor.

Ja då hade halva lördagen passerat utan att man fått någonting gjort. Tur i alla bedrövelsen

att Hustrun hållit ställningen.


Resten av helgen var det full fart, och jag tycker att vi hann med en hel del.

Spis och diskmaskin är monterade. Väggen bakom soffan är klar, golvsockel samt el är klart.

Hann även med att montera min specialare, nämligen fläckten som skall blåsa upp varmluft

till köket.

 


 


 

Hustrun hann även med en provdisk.

 

  

 

  

 

    

 

  

 

   

En bensträckare på lördagen.

 

   

 

    

 

  

Nästa helg blir det kakel över diskbänken.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards