Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Sjukläger igen.

Av Janne - 16 april 2013 18:00

Ja då har man blivit förpassad ut till havsbandet igen p.g.a smittorisken.

Inte för att jag tror det smittar utan det är mest för att vara på den säkra sidan.

Är nu inne på den andra dagen när det gäller att knapra cortisonpiller och

biverkningarna låter inte vänta på sej. Känner mej spidad  och hungrig precis

som förra gången det begav sej.

Åt frukost tillsammans med lilla Hustrun vid sextiden i morse, sedan blev det en fika

och macka vid tio innan jag startade hemifrån. Väl framme i Nortan blev det matkontroll,

en ”burgare” på Mc Donalds.

Vid Älmsta inhandlades en påse med frukt så jag skulle kunna fullfölja de återstående

två milen. Det är inte lätt att vara sjuk.


Vid framkomsten var det uppehåll, man kunde urskilja en blek sol mellan molnen

och på vissa ställen såg man blå himmel. Men efter bara någon timma blev det

helmulet och regnet började falla så stilla.

Nästan all snö är borta från tomten, har gått snabbt de här två dygnen.

Den stora högen med snö och is som jag skottade av från kommandobryggans baksida

är helt borta och på gräsmattan vid sjön var bara två små fläckar kvar.



 


 


 


Fågellivet har minskat i strömmen kunde urskilja två "Ejderhonor" som stod på iskanten

samt fyra stycken "Storskrak" som dök efter fisk utanför bryggan.

Småfåglarna flaxar omkring i vanlig ordning, maten är nästan slut så det blir väl att

tillföra lite talgbollar i morgon så de inte svälter ihjäl de små stackarna.


 


 


Har nyss inmundigat mej en liten måltid men av min kurrande mage att döma

blir det säkert en omgång till innan kvällen.

Det gäller ju att inkomster och utgifter väger jämt vilket det inte tycks göra

med tanke på mitt utvidgade omfång.

Nu får man se hur natten kommer att gestalta sej. Om man somnar när man lägger sej

och vakna tidigt eller tvärt om. Den som lever får se.


Ha de, vi hörs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards