Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 2 december 2013

Av Janne - 2 december 2013 17:07

Ja då har man kommit in i stugvärmen igen efter en underbart fin dag.

Solen har varit generös med sina strålar och vinden har varit svag,

ändå har det känts riktigt råkallt ute.

 

  


Igår när jag kom ut var det riktiga stormbyar som forsade fram, man

kände hur vinden tog tag i bilen och det var fullt med kvistar och grenar

som blåst ner på vägarna, fick stanna när jag svängde ner på våran lilla väg

för att flytta på en stor gren som ramlat ner.

Och i morse när jag inspekterade bryggan upptäckte jag att vår vita soffa som

så prydligt stått på bryggan hade stjälpt och numera låg inte fullt lika prydligt

på samma ställe. Den andra soffan hade fått en liten åktur på några meter

och  låg upp och ner på gräsmattan samt att eldkorgen hade kantrat och

stod lutad mot räcket. Friska fläktar hade det alltså varit.

 


 


 


Vår omtyckta luftvärmepump är inte så omtyckt längre, den ger inte den

generösa och behagliga värme som den borde, verkar inte orka komma upp

i det gradantal som den är inställd på. Har sprungit som en skollad råtta

fram och tillbaka tryckt på knappar både ute och inne utan något bra resultat.

På eftermiddagen kröp jag under verandan för att kolla så att inga gnagare

hade tuggat sönder slangarna och då upptäckte jag det troliga felet.

I vintras bildades det en massa is under aggregatet och för att undvika detta

igen höjde jag den samma en dm. Nu såg jag dock att den inre delen och den yttre

låg närmast i våg med varandra, alltså inte bra. Tog bort plattorna igen

och kan man tänka värmen kom tillbaka, men tyvärr inte tillräckligt.

Måste kanske be någon firma att vakuumpumpa det igen.

 



Kan för övrigt meddela att årets blomning inte är över ännu.

En blommande ros plus en knopp har sett dagens ljus i decemberkylan.

 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards