Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Janne - 18 december 2013 19:47

Nu har jag jobbat mina tre nätter denna vecka och i morse kl: 05,00

inträdde min ledighet som sträcker sej ända fram till den andra januari,

alltså hela femton dagar på raken.

En helt underbar känsla om jag får säga det själv.


Efter några få timmars sömn inställde jag mej på darrande ben hos

min tandläkare för en översyn av mina nötter.

Måste faktiskt medge att dagens nötknäppare är bra mycket mänskligare

än de var när jag var barn. Nu har jag hört att barnen får bokmärken

efter varje behandling, i min barndom var det endast blåmärken som utdelades.


Nu sitter jag i vår stuga i Roslagen och myser, vädret är mulet och tempen

visar på + 1,9. Kan för övrigt meddela att när jag passerade Arboga i

måndags natt visade tempen på + 11 grader, vad är det för en vinter egentligen.

Ja ja, själv är jag inte förvånad kostade ju på snöslungan en ordentlig

reparation i höstas så varför skulle det komma snö.

 


Anledningen till att jag befinner mej här ute är att vi får besök av en

servicetekniker i morgon som skall kolla om vår två år gamla  luftvärmepump

kan räknas som förbrukad eller ej. Hoppas faktiskt på det sistnämnda.


Veckan för övrigt har varit relativt lugn. I lördags var Maria och Malin med

familjer till oss för att avnjuta en middagsmåltid samt att barnen fick

dekorera sina egna pepparkakshus enär byggherren, alltså morfar känner

sej alltför darrig på handen. Och i går kväll besökte Sofia och barnen oss för

ett dylikt skapande då de var upptagna i lördags.

 


 


 


 


I morgon eftermiddag återvänder jag hem till lilla hustrun som förhoppningsvis

jobbar sin sista dag då, för i år alltså.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards