Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Janne - 6 december 2013 15:04

Vabbandet för denna vecka är nu över och grabben är återlämnad i

ett förhållandevis bra skick i alla fall fysiskt.


Onsdagen innebar lite tv-spel på morgonen sedan bar det av ner till

Centrum där det inmundigades glass och dricka till barnbarnet

och en fika med tillhörande wienerbröd till vårdaren i fråga.

Resterande tid ägnades till ett parti schack, skott mot öppet mål

i carporten samt en fotbollsmatch i husets vardagsrum.

 


 


 


 


Torsdagen började enligt tradition med att besöka konditoriet

vid Centrum. Därefter förpassade vi oss hem till undertecknad för

att börja tillverkningen av årets pepparkakshus.

Jag gjorde mallar och kavlade ut degen medan Noel skar ut delarna

som sedan gräddades. Efter fyra timmar var delarna till tre hus klara.

 


 


Den första snöbollen är kastad.

 


Idag började dagen enligt vad traditionen bjuder, alltså fika i Centrum.

Därefter började byggandet av husen. Själva sammanfogningen

av huskropparna gjorde jag själv enär det gör ganska ont när man doppar

fingertopparna i det smälta sockret. Av påkommen anledning fick då

barnbarnet klä sej i hörselskydd för att slippa höra alla okvädingsord

som strömmade ur vårdarens mun.

 


 


 


När detta var avklarat avslutades dagen med en enkel lunch. 

Frågade unge herrn om han ville äta korv med tillhörande stekt ägg,

men han svarade genast att någon varm mat inte var aktuellt p.g.a hans

onda hals. Men gärna ett rått ägg kunde han ta.

Rått ägg svarade jag, det är ju äckligt.

Det brukar jag få hemma säger den lilla spjuvern.

Ok det kan du väl få då svarade jag och gav honom en kopp och ett ägg.

Fortsatte sedan med att göra ordning min mat och hörde grabben

knäcka ägget mot koppen.

Efter en stund hör jag honom säga, du har rätt det är äckligt.

Därefter kokades ett ägg som slank ner hur lätt som helst.


Efter avslutad hockeymatch med morfars gamla uråldriga hockeyspel

där föresten unge herrn vann med 10-9 var vabbandet slut för denna vecka

och fortsättning följer på måndag och onsdag.

 


Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards