Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Vardag.

Av Janne - 22 april 2014 22:19

Ja då var Påsken över för denna gång och vädret har varit strålande

för ovanlighetens skull. Fredagen var väl sisådär men resten av dagarna

var ju helt fantastiskt. Tyvärr har inte våra meteorologer vridit på värmen

ännu här ute vid kusten så det har varit lite kallt i skuggan men i solen

var det helt ok.

 


 


 


Det har varit full rulle på barnbarnen i alla fall, varit ute och lekt

hela dagarna och när kvällen kommit har de varit tämligen trötta.

 


 


På fredagen var det sjösättning av lilla båten, och naturligtvis

blev det en provtur både på land och hav.

 


 


 


Påskafton.

Morgondimma.


Korvgrillning och kolbulle.

 


   


En stubbe som Hustrun tyckte stod i vägen skulle avlägsnas.

Det var motorsågar fram tillika spett och spadar, men vad hjälpte det.

Stubbjäkeln stod kvar trotts klyvd i fyra delar.

Plockade då fram min Fars gamla klenod, en ”Björn” som kan

flytta berg om det skulle behövas.

Vi riggade upp eländet och Eddie pumpade på, själv skulle jag koppla

in en spärr så han kunde ta nya tag, men missade spärren och skaftet

kom farande som en projektil och hamnade naturligtvis på min underarm,

så nu blir det väl stubbförbud också.

 


 


Jag kan säga att det smärtade en hel del när armbågen svullnade upp

men tiden läker alla sår och nu börjar svullnaden ge med sej.

För säkerhet skull och för att lugna Hustrun var jag i morse på

Närakuten för en konsultation. Röntgen bilderna visade att skelettet

var intakt men mjukdelarna hade fått sej en rejäl omgång.

Vila och göra det som inte gör ont blev ordinationen från farbror Doktorn.


Skattjakt.

 



   


 


Påskmiddagen serverad.

 


Barnbarnen bastade i kvällssolen.

 


 


 



Påskdagen.

Lite gymnastikuppvisning för barnen i form av hjulning.

Eddie, Maria och Malin är aktörerna.

       


I dag när jag åkte från Väsby var det 18 grader men när jag kom

ut till Lägret var det bra 8. En kall sydostlig vind svepte in från havet.

Hoppas på varmare väder i morgon.




Ha de, vi hörs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards