Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Janne - 1 september 2014 19:11

Nu har mina fridagar tagit slut för denna gång och kneget har börjat.

Åkte till jobbet som vanligt i morse, blåste ut nycklarna och sorterade

följesedlar. När jag sedan skulle hoppa upp i bilen tog det skruv ordentligt.

Fick nämligen en kraftig yrsel attack och måste ta stöd mot bilen en stund,

men bara efter en halv minut blev det bättre igen och jag kunde starta.

Färden blev inte så lång, runt huset och till kontoret där jag ställde ekipaget,

sjukade mej och åkte hem.

Har sedan varit till närakuten på en undersökning där de kopplade på mej en

massa sladdar på hela kroppen för att ta ett EKG. Det visade sej dock att den

nya apparaten som skulle leverera all fakta om mitt tillstånd direkt på

min journal inte var så samarbetsvillig denna morgon så det var att plocka

fram ”gamla Bettan” ur sitt förråd och köra på papper.

Det togs även prover på blodtryck och blodsocker och allt var perfekt

enligt farbror Doktorn som uppenbarade sej efter all provtagning.

Jaha då funkade alltså inte detta heller utan man får åka till jobbet i morgon också.


Min ledighet innebar ett mycket roligare arbete då jag fick åstadkomma

lite med mina händer, en sysselsättning som jag uppskattar mycket mer

än att trängas med andra trafikanter.

       


På lördagen var det avkoppling, jag överraskade ju min Hustru med en

resa till Prag när hon fyllde år och då kunde ju inte hon vara sämre utan

överraskade mej med ytterligare en utlandsresa nämligen en skön tur

till vårat grannland Åland. God mat och dryck samt påfyllning av

ölförrådet är ju inte så dumt.

     


Vädret dessa dagar har varit växlande, när jag kom ut i onsdags morse hade det

blåst något fruktansvärt och kommit 29 mm regn, det mesta på tisdagen enligt min kusin Karl.

De andra dagarna var helt ok och naturligtvis söndagen då vi skulle åka hem.

     


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards