Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Janne - 23 september 2014 21:12

I söndags kväll kom hösten till vår lilla ö. Regnet vräkte ner

och det började blåsa mellan 15 – 20 sekundmeter.

   



På måndagsmorgonen innan vi stigit upp hörde vi steg på grusgången

utanför vårt sovrum. När jag tittade ut såg jag en björn utanför.

Det var vår granne Björn L. som meddelade oss att en stor björk hade

rasat ner på vår väg, ska du eller jag såga ner den frågade han.

Det blev alltså jag och Hustrun som var de yngsta som kapade upp den.

     


Vid en närmare inspektion av vår tomt kunde vi konstatera att stormen hade

vräkt omkull det mesta som gick att få omkull.

En mängd blomkrukor hade tippat, en av Sofias stolar hade rasat i backen

och båten var fylld med vatten. På kvällen var vattenmätaren så gott som

full, bara några millimeter kvar innan de runnit över. Alltså närmare 60 mm

på ett dygn.

         


 


Dagen har emellanåt bjudit på solsken men mellan solglimtarna har det kommit

kraftiga hagelskurar. Vi har i alla fall tagit upp stora båten och i stort sett

färdigställt vårt nuvarande projekt.

I morgon blir det att plocka ihop allt och packa bilen för färd hem till Väsby.

På kvällen väntar en resa t.o.r till Örebro, oj vad jag längtar.

 


 


   


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards