Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Janne - 4 september 2014 11:49

Gårdagen började så bra, var ut och handlade lite på förmiddagen

tog det lugnt och njöt av att vara ledig.

Vid lunchtid var det dags att plocka isär duschblandaren för att smörja

upp den så den inte var så trög, men först skulle huvudkranen till

lägenheten stängas av.

Problemet var att denna satt bakom vårt linneskåp i förrådet.

Fick plocka ur allt linne och lägga i vardagsrummet för att sedan

orka baxa fram garderoben som stod dikt mot kranarna.

Kallvattnet gick galant att stänga av men varmvatten kranen var trög,

därför beslutade jag mej för att använde en liten tång, vilket jag inte skulle ha gjort.

Kranen brast och det började läcka varmvatten.

Blixtsnabbt hämtades en hel hoper hushållspapper för att suga upp vattnet,

därefter letades det fram en balja.


Sedan en språngmarsch ner till fastighetskontoret för att konstatera att dessa

herrar inte var på plats. Alltså en språngmarsch hem igen för att ringa

felanmälan. De ringde upp vår lila fastighetsskötare som sedan ringde mej.

När jag framfört mitt problem förstod jag att samme man hade räknat med

en lugn och skön eftermiddag.

SAATANS JÄÄVLAR skriker han i luren, då måste jag ringa rörmokaren.

Efter en halvtimma ringde det på dörren och två storväxta rörisar undrade var

läckan fanns. När de konstaterat var felet satt skulle huvudkranen för hela porten

stängas av.

De ringde fastighetsskötaren som skulle öppna dörren till det rum där kranen var belägen.

Två vändor fick han åka för att få med sej rätt nyckel. Själv höll jag koll på

vattennivån i baljan.


Nu är vattnet avstängt sa röris så nu är det lugnt och så började han demontera rören.

Plötsligt började han skrika efter trasor och mera papper, det var nämligen någon hyresgäst

som öppnat en kran högre upp i huset och då forsade allt vatten ur rören och ut på

golvet hos oss.


Efter en halvtimmas jobb var felet åtgärdat vattnet upptorkat och jag kunde ånyo göra

ett försök att smörja den förbannade kranen.


Slutet gott nästan allting gott.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards