Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Janne - 3 september 2014 11:22

I dag är det min lediga onsdag, en bra dag för att fixa lite på hemmaplan.

Var ner till Bauhaus för att köpa en ny skottkärra som det var extrapris på.

När jag kommer fram till kassan står där en tjej i 20 års åldern och skall

ta betalt. Jag hivar upp skaklarna plus hjulet som var inlindat i ett paket

och lyfte sedan upp flaket så hon kunde skanna detta..

Priset kom upp på skärmen 169 bagis.

Sedan när hon även skulle ta betalt för skaklarna protesterade jag och

sa att i så fall skulle jag inte ha någon kärra.

Ska du inte köpa kärran säger förvånat.

Jo men jag tänker inte betala extra för hjul och skaklar,

de brukar väl ingå i en skottkärra.

Men det var inte lilla fröken så säker på så hon tillkallade en kollega

som genast konstaterade att de ingick i priset.

Hade jag frågat lilla damen om musik eller smink hade hon säkert

gjort en längre utläggning men det där med hur en skottkärra ser ut

gick hon allt bet på.


Hustrun råkade ut för en liknande händelse när hon skulle köpa ett par

skor på extrapris för några år sedan.

Skona skulle kosta 150 bagis och den självsäkra ynglingen i kassan

stämplade in 300.

När Hustrun protesterade förklarade han självsäkert

att det rörde sej faktiskt om två stycken skor och då blir det alltså 300:-

Ja ibland blir man förvånad.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards