Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Janne - 2 juni 2015 18:21

Nu tycker jag att det får räcka med detta blåsande, man får

ju för bövelen stoppa stenar i fickorna så fort man ska gå

ner till bryggan. Hustrun planterade dessutom om sina Olivträd och

satte dem i större krukor för att de inte skulle blåsa omkull men vad hjälpte det.

Det har nog blåst närmare femton sekundmeter i flera dagar.


 
 

I flera dagar har vi dessutom sett ett Domherre par som gått och letat föda på vår

gräsmatta undrar just om de har sitt bo i närheten.

   


I måndags när jag skjutsat in Hustrun till ”Nortan” besökte jag Biltema

och införskaffade en kedjeslip till min motorsåg. Den fungerar utmärkt

och jag har nu slipat tre kedjor och helt plötsligt tjänat 180 kulor vilket

det kostar att lämna in dem för slipning plus resan fram och tillbaka.

 


I går var jag upp och grattad Hans som fyllde år, vi är ju numera kollegor

det vill säga pensionärer båda två. Jag blev bjuden på en mycket god middag

samt kaffe, kakor, sockerkaka och tårta, gissa om man var mätt när man kom hem.


I morse vaknade jag redan vid sextiden låg och dåsade en timma men kvart över sju

blev jag klarvaken när telefonen ringde. Trodde det var Hustrun, men det var

något mycket bättre, nämligen RÖRIS som ämnade göra ett besök hos undertecknad

och undrade om jag var vaken.

Jag studsade upp och hann med en språngfika och en macka innan han dök upp.

Efter fyra timmar var han klar med att flytta beredare och tryckkärl, byta ut

en slang som gick genom huset samt stoppa i en värmekabel i slangen ifall vattnet

skulle få för sej att frysa igen. Nu känner jag mej mycket nöjd då arbetet kan

fortsätta och kanske bli klart till midsommar. Ingen skulle bli gladare än

min lilla Hustru om så var fallet.

         


 


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards