Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Janne - 8 juni 2015 20:32

Ja då är det en ny arbetsvecka som har börjat och detta gäller även för en

pensionär som jag. Nu har ju både Röris och El- Lasse varit och gjort sitt jobb så

nu kan jag ta tag i det blivande sovrummet och försöka färdigställa det

så fort som det nånsin går. Trodde ett tag att man skulle hinna bli klar till

midsommar men den tanken får man väl revidera och flytta fram det några veckor.

Har i alla fall färdigställt bjälklaget så det bara är att börja med innertaket som

skall inköpas i veckan.

 


I lördags var vi bjudna på dop i Singö kyrka, det var grannbarnet Astrid som denna

dag skulle stå i centrum för all uppmärksamhet. Det blev en fin ceremoni och

lilla Astrid skötte sej exemplariskt, tillika Prästen som visade sej vara mycket bra,

lite virrig på ett trevligt sätt men mycket sympatisk och pedagogisk då en liten

flicka i församlingen fick hjälpa till att bära korset och hälla upp vattnet i dopfunten.

             


En god vegetarisk lunch till alla gästerna serverades i ”Kröns” växthus efter dopet.

Astrid i mormors knä.

 


Hustrun med Astrids kusin Vera i knät.

 


Inför ”Postrodden” på lördag är det träning som gäller och detta brukar vi kunna

beskåda från vårt köksfönster. Verkar vara en rysligt tuff träning för rorsman.

 


I kväll efter avslutat arbete begav jag mej ut på en fisketur. Det var havets silver

som hägrade och till min förvåning drog jag upp nästan tre kilo på en dryg timma.

Det känns bara lite tråkigt att sitta och pilka när man är ensam.

     


Men när det gäller att rensa strömmingen ja då är man aldrig ensam.

             


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards