Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Janne - 4 juni 2015 18:56

I morse vaknade jag till ett underbart fint väder vattnet var oerhört blått

och solen gassade ner på vårt paradis, så jag började dagen med att äta min

frukost på ”kommandobryggan” med en härlig känsla av att nu är det sommar.

   


Dagen skulle börja med att klippa alla gräsmattor så att Hustrun skulle få

slippa det slitet och bara sitta i en bekväm stol och äta praliner i helgen

men först skulle tvättstugan invigas med den första tvätten.

Men hej och hå det uppstod problem meddetsamma.

Fick göra en liten justering på va-kopplingarna så maskinen skulle få vatten

för jag misstänkte att en torrtvätt inte var att rekommendera.

När detta var gjort och maskinen snurrade för fullt blev det en promenad

på ca:1,5 timma med en gräsklippare framför mej.

Tog en liten paus efter halva tiden och passade samtidigt på att ringa

elektrikern Lars, alltså el Lasse på sin hemtelefon. Människan är av den

ovanliga sorten att han inte äger en mobil, men fick inget svar.

Hade tänkt höra om han kunde komma över någon gång i nästa vecka

och flytta motorskydd och dylikt eller om man skulle få vänta längre,

fick ju vänta på Röris i 2,5 vecka.


Nästa försök att komma i kontakt med vederbörande var tio över ett på dagen,

och kan man tänka sej han svarade. Framförde min fråga om hjälp och fick

till svar att han kunde vara på plats om en timma. Trodde knappast mina ögon

när han kl: 13, 55 stannade bilen utanför vårt hus och 15, 15 var jobbet klart.

Men detta är inte första gången som han är så snabb, för några år sedan var jag

hem till honom och frågade om hjälp med elen och innan jag hann hem

var han på plats.

Så vadå vänta länge på hantverkare, Vad är problemet.

   


Syrenerna är nu i full blom.......

 


och det blir mycket Blåbär på våra buskar i år.

 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards