Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Janne - 11 juni 2015 22:08

I dag på eftermiddagen återvände jag till Paradiset men när jag stannat

bilen förvandlades det snabbt till ett arbetsläger igen.

Kärran skulle tömmas och allt material skulle bäras in under tak,

stora gräsmattan klipptes, skottkärrshjulet som hade punktering

lagades och en låsregel monterades på förrådsdörren.

När detta var avklarat serverade jag mej själv en hyfsat god middag.

I morgon blir det en rivstart då taket till sovrummet skall isoleras

och panelas.


Kan för övrigt tillägga att temperaturen visade på 22 grader när jag

lämnade Väsby och vid framkomsten var den 14 grader, lite skillnad.

på värmen vid kusten.

 


I tisdags var vi på skolavslutning för Sandbergska skolan då vår ena

förstakladdare Juni hoppar upp ett snäpp.

Avslutningen hölls i Scandic vid ”Infra” där även brorsan Noel hade

sin avslutning.

   


I går var det avslutning för Ella och den andra ”kladdaren” Ville som hade

sin avslutning i den vackert belägna Bollstanäs skola.

När uppträdandet var över utomhus samlades de i respektive klassrum.

Plötsligt dundrar det in brandbilar, ambulans bredvid skolgården och en

ambulans helikopter landade på fotbollsplanen utanför skolan.

Brandmännen gick ut på bryggan och sökte av vattnet med värmekamera.

Fick sedan veta att det kommit in ett larm om självmord till larmcentralen.

En högst olämplig plats och tidpunkt att ta sej själv av daga på tycker jag.

       


På förmiddagen i dag var jag och hälsade på ”Kråkan” för första gången.

En liten kolsvart figur som för tillfället verkade lite slö men som jag hört

är en mycket livlig liten krabat till vardags.

   


I helgen får vi besök av Sofia och barnen då blir det nog en tur till

ytterhamnen i Grisslehamn där årets Postrodd går av stapeln

en sevärdhet i all enkelhet.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards