Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Påskvecka.

Av Janne - 19 april 2011 12:22

Nu drar det ihop sej till Påsk, och jag lyckades ta ledigt på annandagen fast det verkade grinigt till en början. Nu ringde de från jobbet och sa att de hade förmycket folk på ”Långfredagen” och undrade om jag inte kunde ta ledigt
då också. Ibland fattar man ingen ting.

Hustrun däremot går på sin ledighet redan i morgon kväll. Skönt för henne.

Erbjöd mej faktiskt att transportera ut henne till landet redan i morgon tillsammans med lite packning, vilket hon genast accepterade.

Det är ju svårt att få plats med allt på kvasten.


Vi var på ”Plantagen” i Söndags och köpte på oss lite prylar som vi ska ha på landet, vi har ju en tid varit i ett trängande behov av en ny skottkärra, i och med att jag sabbade den när jag kärrade sprängsten, vilket inte var så bra. 

Nu hittade vi en som vi bestämde oss för att köpa.

På kvällen tog Hustrun högen med reklamblad som kvällslektyr och vad fann hon.

Jo den där jädrans skottkärran var hundra spänn billigare på ”Järnia”,

så himla typiskt. Och detta är ju inte första gången sådant händer, vi köpte rengöringsmedel på Ö&B som var billigt, nästa dag var det annons i en annan butik, tio spänn billigare.


Nu ska man väl inte gå och gräma sej för detta, pengar är ju till för att rulla, sägs det. Men man kan ju tycka att de kan rulla på en, istället för att rulla av en.

Hur som helst ska det bli skönt att vara lite ledig. Båten ska målas, skittunnan tömmas, det ska eldas och en ny flagga skall hissas nere vid bryggan.

Trädgårds möblerna ska bäras fram och tvättas av.
Ja det är en hel del som ska göras, men det är ett roligt göromål till skillnad från hösten när allt ska plockas in.


Ha de så gott, vi hörs.

 
 
Monica

Monica

20 april 2011 12:14

Kollade mina kommentarer som jag fick för ett år sen och läste att du varit inne och skrivit en liten kommentar och då passar det att jag kikar in här hos dej idag tyckte jag.Trevlig läsning här tycker jag och kommer gärna igen,funderar rent av på att länka till dej,om det går bra,annars får du protestera.

Ha det gott!

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards