Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Janne - 9 december 2011 11:54

Köpte för några veckor sedan ett furugolv på ”Bauhaus” som vi skulle lägga in på landet.

I och med att det är så lågt i tak ville vi ha ett tunt golv så det inte skulle bygga för mycket.

Sagt och gjort, vi hittade ett golv som bara var 15 mm tjockt, ett ”ekonomigolv” vad nu det

innebar, förmodligen att det var tunnare än vanligt golvträ och till ett bra pris.


När jag lagt någon meter och öppnat det tredje paketet upptäckte jag att där fattades kvistar i

några brädor, fick såga bort och pussla lite för man vill ju inte ha hål i nya golvet.

Sedan blev det bara värre och värre. Det kunde vara en fyra fem kvisthål i somliga brädor,

och det fanns till och med bark i några stycken. Det slutade med att av de elva paket
jag köpt fick jag sortera bort mer än två paket, och vad är det för ett ekonomi.


I måndags var jag tillbaka för att klaga. Träffade en säljare och förklarade problemet och

han sa att så skulle det inte vara, du får ta två nya paket sa han, och det var väl helt ok.

Hade inte någon kärra med så jag sa att jag skulle återkomma i veckan.


I går var jag tillbaka och frågade efter säljaren men han var naturligtvis ledig,

men jag kunde tala med vem som helst på avdelningen sa kassörskan.

Berättade mitt problem för en säljare och vad jag blivit lovad.

Men det där är ju ett ekonomigolv säger säljaren.

Ja svarade jag men det är ju kvisthål i brädorna.

Det ska det vara säger människan.

Men vem vill lägga ett sådant golv, frågade jag.

Det är det många som vill, säger han.

Men det var ju även bark kvar säger jag.

Ja det är det också i ett ekonomigolv.


Men jag var ju tvungen att kasta två paket, sa jag.

Då kontrade säljaren med att det var en som köpte ett stort golv och fraktade det till Grekland.

Och??? svarade jag.

Ja han fick kasta hälften, säger fanskapet med en belåten min.

Snacka om en övertygande säljare.


Varför tittade du inte på demonstrationsväggen vi satt upp, säger han plötsligt

Och var finns den då, svarade jag.

Där, säger han och pekar.

Det var en liten monter på hjul där ena sidan var uppbyggd med några gulnade brädor,

dock inte i samma dimension som de jag köpt, dessutom var hälften av väggen täckt med

för ändamålet lämplig skruv förpackad i små kartonger.

Och vem kunde ana att detta var ett ekonomigolv.


Jag plockade i alla fall på två nya paket som jag skulle få, samt ett extra som jag tänkte

betala för ifall detta också skulle vara dåligt.
Säljaren gick med mej till kassan och meddelade kassörskan

att jag skulle få de tre paketen, han hade ringt och kollat sa han.


Vad lär man sej då av detta, jo ett ekonomigolv är ett oekonomiskt golv

och blanda inte in fler säljare om ni inte är beredd att strida.


Ha de.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards