Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Janne - 25 december 2011 17:39

Nu är julstöket ett minne blott och den stora slappardagen har gjort sin entré.

Detta innebär sovmorgon, i alla fall för oss gamlingar. Något som jag dock saknar är förra

årets snö, det blir ju inte den riktiga julstämningen med en grön jul tycker jag.


Denna julafton firades hos Sofia och Danne som hade öppnat sitt hem för hela patrasket,

inalles 14 pers. Det började i vanlig ordning med glögg, pepparkakor och goda ostar därtill.

Efter en god måltid med massor av småplock och avslutad ”Kalle Anka” som förövrigt  ingen
verkade vara så intresserad av längre, bultade det på dörren. Det var Tomten som kom på besök.

En skräckblandad förtjusning lyste i ögonen på lilla Alma som skyndsamt hade tagit sin tillflykt

till Mormors famn. Årets Tomte  utgjordes av undertecknad, en mycket dålig skådespelare som även
det minsta barn kan genomskåda. Så även denna gång. Hustrun hade gjort sitt bästa för att dölja det

mest extrema i mitt ”nylle” nämligen pipen. Men även hon misslyckades med denna uppgift som ni
säkert kan se på bilden. När jag senare på kvällen skulle krama om Alma innan de skulle åka hem

viskade hon i mitt öra att ”Tomten hade likadan näsa som Morfar”.


 


 


 


 


 


     


   


 


 


 


Julklappsutdelning.

 


 


 


 


Måste även visa en bild på min Julklapp från barnbarnen.

 


 


Fick även några bilder på barnbarnen som Mormor hade önskat.

Dessa skall förstoras upp och hängas på väggen.

  

 

  

 

Avslutar med några bilder på våra underbara döttrar som med hjälp av sina respektive

har gjort det möjligt för oss att kunna fira denna högtid med dessa fina barnbarn.

 

   

Här beskådae de bilderna av sej själva.

  

 

Nu önskar jag alla en fortsatt god helg.

Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards