Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Janne - 29 december 2011 12:25

Ja det har man ju hört talas om, men det är ju inget som en annan nånsin skulle gå på.

I går när jag hämtade upp Hustrun skulle vi åka till ”bolaget” för att bunkra upp lite inför nyår.

När Hustrun hade satt sej i bilen och vi skulle åka säger hon att vi kunde ju köpa vinet i morgon
istället, hon hade inte riktig koll på vad vi skulle köpa. Men du behöver ju ett par skor, säger hon.

Ska vi inte åka till ”Stinsen” och titta efter det istället. 

Ok, svarade jag och började köra.


Väl framme vid ”Stinsen” gick vi raka vägen till några affärer och hittade snart det vi sökte.

Det hade bara tagit ca: 10 min. Helt i sin ordning alltså.

När vi gick förbi en klädes affär säger Hustrun, jag ska bara titta in här.

Själv stod jag och hängde över ett räcke och väntade, och efter 10 min var hon ute igen.

Vi fortsätter att gå tills nästa klädes affär dyker upp.

Vänta lite, säger Hustrun”, jag ska bara titta in här.

Själv sätter jag mej på en bänk och väntar.

Efter ca: 10 – 15 min är hon ute igen.

Ja så håller det på och jag blir bara hungrigare och tröttare.

Efter drygt 2 tim är vi hemma, vi äter middag och allt är frid och fröjd.


Men i dag slog det mej plötsligt att detta var ingen ny företeelse, det verkar bekant

och det har inträffat många gånger genom åren.
Är det månne så att människan bara vill ha skjuts när hon ska ut och shoppa.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards