Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Janne - 28 december 2011 12:18

Nu har man jobbat några dagar igen och allt är som vanligt. Fick i alla fall ledigt två dagar 

denna Jul, så varför klaga. Klagar gör jag heller inte på vädret som för närvarande är helt

acceptabelt, tillika trafiken på vägarna. I måndagsmorse när jag kom fram till Glädjens
trafikplats var det helt tomt, inte en bil i sikte, och där som det alltid brukar vara näst intill

kaos när alla skall tränga sej ut på motorvägen. Kändes nästan lite konstigt.


Och nu är det bara två arbetsdagar kvar, sedan skall vi fira nyår på Väddös pärla,

nämligen ”Sofielund” där våra kompisar herr och fru Lundqvist har sitt paradis.

Det är alltid roligt att fira nyår där, lugnt och tyst, skönt och avkopplande, vi tar en härlig

promenad i omgivningen, dricker gott och äter gott och inget arbete så långt ögat når.

Kunde jag bestämma skulle jag i alla fall kunna tänka mej två sådana nyår per år.


Vi har även tänkt att vi skall göra en avstickare till vårt eget ”paradis” för att kolla till

pumpen så att den sköter sej som den ska. Hustrun är nog också nyfiken på hur det ser ut

med det nya golvet kan jag tänka. Tyvärr blev det inte någon vistelse där ute i Jul, men detta

får vi väl kompensera till trettonhelgen.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards