Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Janne - 1 mars 2011 12:28

Det började ju med feber och hosta i förra veckan,.Var till ”Akuten” på Torsdagen där de konstaterade influensa.

Febern hade då dalat till 37,4 och läkaren sa att det borde vara över på en vecka.

I Lördags eftermiddag började febern stiga igen, och natten till Söndag trodde jag att lungorna var på väg upp när jag hostade.


Fick en ny tid på eftermiddagen, då de konstaterade början till Lunginflammation. Det är ju alltid skönt med lite omväxling i tillvaron. Nu är jag inne på andra dygnet och knaprar penicillin, men känner inte någon större skillnad, förutom att hostan inte är lika intensiv som förut.

Är fruktansvärt trött fast jag ligger och vilar hela dagarna, och går jag upp och rör mej så blir jag svettig och börjar hosta.


Hustrun är inte heller på ”Topp”. Kände sej risig hela Söndagen, hade feber och snorade. Har dessutom ingen smak när hon äter. Har inte sett henne ligga så stilla sedan hon opererade nacken för några år sedan. Men tapper som hon är släpar hon sej till jobbet, man kan ju inte vara hemma för en sådan bagatell, hur skulle det se ut.


Förra Söndagen fick vi oväntat besök av en liten kompis. Hustrun hade varit ut och laddat lite fågelmat på Kommandobryggan och råkat spilla lite på golvet. När vi en stund senare tittade ut såg vi den lilla ”gynnaren” sitta och mumsa i sej godsakerna. Riktigt söt faktiskt, frågade Hustrun om jag skulle släppa in kraken så han fick värma sej, men fick bara en skarp blick till svar.


  

Den lilla kraken hade lagt upp svansen över ryggen för att värma den.

 

  

Alla behöver ju mat när det är kallt.

 

Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards